Podziel się tym co wiesz
Pracując w jakiejś firmie przez jakiś krótki czas zawsze z dnia na dzień uczymy się czegoś nowego, na bieżąco usprawniamy sobie pracę, wprowadzamy nowe rzeczy, które nam w tym pomagają. Ważne jest przecież, żeby w pracy możliwie jak najszybciej się zaaklimatyzować i przejąć obowiązki, które będą do nas należały, wykonywać je sprawnie i szybko, bez niepotrzebnych opóźnień.
Najczęściej aklimatyzacja w nowej pracy wygląda w ten sposób, że dotychczasowi pracownicy bardzo w tym pomagają, tłumaczą co, jak i gdzie, jednak nie zawsze tak jest. Jeśli w firmie, do której się przyjmujemy panuje jakiś znacznie gorętszy okres i pracownicy mają naprawdę dużo pracy to nie zawsze mają choćby najmniejszą chwilę, żeby zająć się nami i nam pomóc w razie potrzeby.
Czasami taka praca w Blachowni to konieczność dochodzenia do wszystkiego samemu. Dlatego też, jeśli w naszej firmie pojawia się ktoś nowy, kto dopiero zaczyna, poświęćmy na niego jednak choć chwilę czasu i chociaż oprowadźmy, pokażmy co gdzie jest, kogo o co ewentualnie można zapytać. Jeśli również jest to osoba, która będzie wykonywała podobne do naszych obowiązki, podzielmy się tym, co wiemy, to ułatwi pracę zarówno nam, jak i nowo przyjętej osobie. Szczególnie, jeśli zatrudniona ona będzie do odciążenia nas z nadmiaru pracy, jeśli będziemy mieli się z nią podzielić rzeczami do zrobienia, nie każmy jej uczyć się wszystkiego od początku i wypracowywać nawyków samej, pomóżmy, pokażmy, nawet jeśli sami musieliśmy wdrażać się zupełnie samodzielnie.