Praca: Specjalista

Śląski Oddział Straży Granicznej w Raciborzu
Komendant Śląskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Racibórz
Ogłoszenie o naborze Nr 156256

Warunki pracy


  • warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: praca administracyjno – biurowa; praca przed monitorem ekranowym co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy; praca w terenie; wymuszona pozycja ciała; kontakty zewnętrzne z pracownikami instytucji kontrolujących przestrzeganie zasad i warunków bhp;
  • miejsce i otoczenie organizacyjno – techniczne stanowiska pracy: narzędzia i materiały pracy: komputer i urządzenia biurowe;
  • możliwość poruszania się po budynku: zachowana odpowiednia szerokość drzwi; miejsce pracy na 4 piętrze; schody w ciągach komunikacyjnych; brak windy oraz toalety dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Zakres zadań

  • przeprowadza kontrolę warunków pracy (służby) oraz przestrzegania przepisów i zasad i przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy (służby) w Oddziale,
  • bierze udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy i wypadków w związku ze służbą oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontroluje realizację tych wniosków
  • bierze udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy, urządzenia produkcyjne oraz inne urządzenia mające wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników i funkcjonariuszy Oddziału
  • bieżąco informuje pracodawcę o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych i przedstawia wnioski dotyczące sposobów usunięcia tych zagrożeń
  • sporządza i przedstawia pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowe analizy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy (służby) zawierające propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników i funkcjonariuszy oraz poprawę warunków pracy (służby)
  • prowadzi rejestry, kompletuje i przechowuje dokumenty dotyczące wypadków przy pracy (w związku ze służbą), stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowuje wyniki badań czynników szkodliwych i uciążliwych dla zdrowia występujących w środowisku pracy (służby)
  • współpracuje z Wydziałem Kadr i Szkolenia w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy (służby) oraz współpracuje z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami w zakresie zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników i funkcjonariuszy
  • bierze udział w opracowaniu wewnętrznych aktów dotyczących bezpieczeństwa i higieny służby i pracy oraz w ustalaniu zadań kierowników komórek organizacyjnych i innych osób kierujacych funkcjonariuszami i pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy (służby) na poszczególnych stanowiskach pracy (służby)
  • bierze udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą (służbą)
  • inicjuje i rozwija w terytorialnym zasięgu działania Oddziału różnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy (służby) oraz ergonomii
  • przeprowadza instruktaż ogólny dla osób przyjmowanych do pracy (służby) w Oddziale w zakresie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (służby)

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w służbie bhp
  • znajomość przepisów prawnych z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy i umiejętność ich stosowania w praktyce
  • samodzielność w działaniu
  • umiejetność pracy w zespole
  • umiejętność działania w sytuacjach stresowych
  • umiejetność analitycznego myślenia, rozwiązywania problemów
  • komunikatywność
  • umiejętność obsługi pakietu biurowego MS Office;
  • Pozytywne zakończenie procedur sprawdzających zakończonych wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „POUFNE” lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • posiadanie prawa jazdy kategorii B
APLIKUJ TERAZ

Specjalista

Warunki pracy Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka...

Urzędnik ds obsługi rad dzielnic i komisji rady miasta

Szczegóły: https://bip.gliwice.eu/nabor-do-biura-rady-miasta-nabor-nr-kd210242025br-1-termin-skladania-ofert-15-wrzesnia-2025-rOsoba zatrudniona na oferowanym stanowisku będzie:współpracowała z...

Główny specjalista

2.Koordynacja proceduralna projektu zgodnie z regulacjami wewnętrznymi i zasadami realizacji projektu ze środków Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji (FST);3.Bieżąca współpraca z...