Praca: Inspektor wojewódzki

Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Katowice
Ogłoszenie o naborze Nr 147483

Warunki pracy

Stanowisko pracy zlokalizowane jest na IV piętrze w siedzibie Urzędu przy ul. Jagiellońskiej 25. Budynek Urzędu wyposażony jest w windy osobowe oraz pomieszczenia sanitarne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd (od strony ul. Reymonta). Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie. Częste reprezentowanie Urzędu na zewnątrz. Zagrożenie korupcją. Praca w terenie (ustalanie stanu faktycznego nieruchomości, przeglądanie ksiąg wieczystych w sądach rejonowych lub dokumentów w archiwach państwowych). Nietypowe godziny pracy. Permanentna obsługa klientów zewnętrznych oraz przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.   

Zakres zadań

  • Prowadzi postępowania administracyjne w I i II instancji w trybie tzw. specustaw w celu przygotowania projektów decyzji ustalających odszkodowania za nieruchomości przejęte z mocy prawa lub ograniczone w sposobie korzystania, w tym w sprawach dotyczących inwestycji realizowanych w ramach programów: POIŚ 2014-2020, FEnIKS oraz Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).
  • Sprawdza i weryfikuje pod względem formalno-prawnym i rachunkowym sporządzone przez rzeczoznawców majątkowych operaty szacunkowe stanowiące podstawę ustalenia odszkodowania celem ich oceny pod kątem przydatności dowodowej w tym również w sprawach dotyczących inwestycji realizowanych w ramach programów: POIŚ 2014-2020, FEnIKS oraz Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).
  • Przeprowadza w starostwach i miastach na prawach powiatu kontrole celem zweryfikowania poprawności realizowanych przez starostów/prezydentów zadań dot. odszkodowań za nieruchomości przejęte pod drogi publiczne.
  • Prowadzi postępowania administracyjne w trybie tzw. specustaw celem przygotowania projektów decyzji w sprawie stwierdzenia ustanowienia lub wygaśnięcia trwałego zarządu na nieruchomościach przeznaczonych pod inwestycje publiczne.
  • Przygotowuje dokumenty celem przekazania ich do Archiwum Zakładowego i Zlikwidowanych Przedsiębiorstw Państwowych, w tym w sprawach dotyczących inwestycji realizowanych w ramach programów: POIŚ 2014-2020, FEnIKS oraz Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).
  • Uczestniczy w pracach związanych z wyborem i powołaniem biegłego rzeczoznawcy majątkowego w celu oszacowania nieruchomości i odbioru sporządzonych operatów szacunkowych, w tym w sprawach dotyczących inwestycji realizowanych w ramach programów: POIŚ 2014-2020, FEnIKS oraz Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).
  • Prowadzi czynności o charakterze cywilno-prawnym celem uzgodnienia z właścicielami przejmowanych nieruchomości wysokości odszkodowania, przygotowuje dokumentację dot. wykupu nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa oraz wypowiedzenia umów najmu, dzierżawy lub użyczenia.
  • Prowadzi postępowania administracyjne celem opracowania projektów decyzji o oddaniu gruntu w użytkowanie wieczyste i naliczeniu z tego tytułu opłaty rocznej.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe i studia podyplomowe na kierunku administracja lub wycena nieruchomości lub gospodarka nieruchomościami lub wyższe na kierunku prawo lub wyższe na kierunku lub o specjalności: administracja lub wycena nieruchomości lub gospodarka nieruchomościami
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej na stanowiskach urzędniczych lub co najmniej pół roku na stanowiskach związanych z gospodarką nieruchomościami lub/i wyceną nieruchomości
  • znajomość ustaw: o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych, o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie lotnisk użytku publicznego (Rozdział 3), o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu (Rozdział 3), o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w sektorze naftowym,o gospodarce nieruchomościami, o transporcie kolejowym (rozdział 2b), o kontroli w administracji rządowej, znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • znajomość ustaw: o księgach wieczystych i hipotece
  • znajomość rozporządzenia w sprawie wyceny nieruchomości
  • znajomość Kodeksu cywilnego (Księga pierwsza. Część ogólna i Księga druga. Własność i inne prawa rzeczowe)
  • myślenie analityczne, orientacja na klienta
APLIKUJ TERAZ

Specjalista / Specjalistka w Wydziale Najmu

Na tym stanowisku odpowiedzialny/a będziesz za: Przygotowanie dokumentacji i przeprowadzenie postępowań w zakresie oddania nieruchomości w najem lub dzierżawę, Zawieranie i rozwiązywanie umów...

Specjalista / Specjalistka w Wydziale Eksploatacji

Na tym stanowisku będziesz odpowiedzialny(-a) m.in. za: Obsługę umów dot. wydruków plakatowych rozkładów jazdy pociągów, Nadzór nad prawidłową realizacją umów, zamówień, przepisów w...

Administrator nieruchomości

zapoznanie sie z zasobami spółdzielni, nauka obsługi interesntów oraz udzielanie im ogólnych informacji, , nadzorowanie i przekazywanie prac związanych z usuwniem awarii i usterek technicznych,...