Praca: Inspektor - biuro miejskiego konserwatora zabytków

Urząd Miasta Siemianowice Śląskie
Inspektor - biuro miejskiego konserwatora zabytków
Miejsce pracy: Siemianowice Śląskie
Numer: StPr/25/0488
OBOWIĄZKI:
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym:a) udział w pracach związanych z opracowaniem i aktualizowaniem dokumentacji ewidencyjnej zabytków,b) udział w aktualizowaniu Gminnej Ewidencji Zabytków, Kart Ewidencyjnych w tym sporządzanie dokumentacji i uzgodnień dotyczących wpisu lub wypisu zabytku z wyżej wymienionej Ewidencji,c) analiza dokumentacji projektowych, technicznych, Miejscowych Planów Zagospodarowania Przestrzennego pod kątem sporządzania wytycznych, opinii i decyzji konserwatorskich, inwentaryzacji nieruchomości zabytkowych na terenie miasta,d) sporządzanie analiz, sprawozdań, raportów dotyczących stanu zabytków, oraz prac wykonywanych przez inne podmioty na zabytkach,e) udział w prowadzeniu badań i dokumentowaniu zabytków lub przedmiotów posiadających cechy zabytków, w oparciu o różne materiały źródłowe w tym zasoby Archiwum Zakładowego gminy i Archiwum Państwowego w Katowicach,f) gromadzenie i opracowywanie materiałów dokumentacyjnych niezbędnych do wydania przez Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków decyzji o wpisie do rejestru zabytków,g) bezpośrednia obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego,h) udział w opracowywaniu (redagowaniu) Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami na terenie gminy Siemianowice Śląskie,i) udział w przygotowywaniu (redagowaniu) Sprawozdania z Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami (co dwa lata),j) przygotowywanie dokumentacji w celu przekazania do archiwizacji Urzędzie Miasta zgodnie z obowiązującą procedurą,k) prowadzenie kancelarii Biura Miejskiego Konserwatora Zabytków oraz obsługa Systemu Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej (SEKAP).Wymagane dokumenty:a) list motywacyjny podpisany własnoręcznie,b) kwestionariusz osobowy - podpisany własnoręcznie,c) życiorys zawodowy ( CV ) - podpisany własnoręcznie,d) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,e) kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, zaświadczenia),f) oświadczenie o nieposzlakowanej opinii,g) oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na ww. stanowisku podpisane własnoręcznie,h) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych - podpisane własnoręcznie,i) oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe - podpisane własnoręcznie,j) oświadczenie o wyrażaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych jeśli podane zostaną inne dane w zakresie nieokreślonym przepisami prawa. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie - podpisana własnoręcznie,k) oświadczenie o niekaralności kandydata karą zakazu pełnienia funkcji związanychz dysponowaniem środkami publicznymi, o której mowa w ustawie z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych - podpisane własnoręcznie,l) oświadczenie dot. dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych,m) kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawyo pracownikach samorządowych.Informacja o warunkach pracy na stanowisku:a) praca biurowa oraz w terenie, przy komputerze w sztucznym oświetleniu, w pełnym wymiarze czasu pracy,b) obowiązują następujące normy czasu pracy:- 8 godzin na dobę, z możliwością przedłużenia dobowego wymiaru czasu pracy do 12 godzin na dobę przy zachowaniu 40 godzin średniotygodniowego wymiaru czasu pracy,w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy, w 3 - miesięcznym okresie rozliczeniowym,c) stanowisko pracy zlokalizowane w budynku Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie,ul. Michałkowicka 105, Siemianowice Śląskie, parter.Wymagane dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie, opatrzonej adnotacją :Nabór na stanowisko: inspektor w Biurze Miejskiego Konserwatora Zabytków Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie, nr sprawy PL.210.28.2025 oraz swoim imieniem, nazwiskiem, adresem do korespondencji, numerem telefonu w terminie do 8.09.2025 r. decyduje data wpływu do Urzędu Miasta Siemianowic Śląskich) pod adresem: Urząd Miasta, ul. Jana Pawła II nr 10, 41100 Siemianowice Śląskie, lub osobiście pod wskazanym adresem w Kancelarii podawczej.Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Powyższy nabór zostanie przeprowadzony dwuetapowo.I etap selekcji polegał będzie na weryfikacji złożonych dokumentów pod względem spełnienia wymagań niezbędnych określonych w pkt 1 ogłoszenia przez powołaną Zarządzeniem Prezydenta Miasta Komisję Rekrutacyjną. Oferta, która nie spełni wymagań niezbędnych nie zostanie dopuszczona do II etapu selekcji.II etap selekcji polegać będzie na przystąpieniu kandydata do testu kwalifikacyjnego lub rozmowy kwalifikacyjnej, bądź do obu wymienionych form. Zakres wiedzy został określony w pkt 2 ogłoszenia wymagania dodatkowe. Rozstrzygnięcie naboru nastąpi na zasadach określonychw ustawie z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (tekst jedn. Dz.U. z 2024 r., poz. 1135).
WARUNKI PRACY:
Wymagania konieczne:

Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat)
Uprawnienia: stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w określonym stanowisku
Uprawnienia: nieposzlakowana opinia
Uprawnienia: brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Uprawnienia: pełna zdolność do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych


Wymagania inne:

Wymagania niezbędne:a) wykształcenie wyższe magisterskie o kierunku: historia, historia sztuki, architektura, konserwatorstwo, ochrona dóbr kultury,b) co najmniej 3 letni staż pracy,c) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku,d) nieposzlakowana opinia,e) obywatelstwo polskie,f) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,g) nieskazanie prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ściganez oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.Wymagania dodatkowe:a) znajomość ustaw: o samorządzie gminnym, o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,b) bardzo dobre zdolności interpersonalne, c) mile widziane doświadczenie w prowadzeniu dokumentacji niezbędnej do podejmowania decyzji w zakresie prac konserwatorskich w obiektach zabytkowych,d) posiadanie umiejętności interpretacji przepisów, analizy dokumentacji technicznej oraz aktów prawa miejscowego w tym MPZP,e) wiedza z zakresu procesu inwestycyjnego a szczególnie w obiektach zabytkowych w tym materiały, techniki, sposoby wykończenia i konserwacji detali architektonicznych,f) dobra komunikacja z właścicielami zabytków, wykonawcami prac i innymi instytucjami,g) umiejętność obsługi komputera w szczególności pakiet Office.

Miejsce pracy:

Siemianowice Śląskie


Rodzaj umowy:

Umowa o pracę na czas określony


Wynagrodzenie brutto:

od 4 870 PLN

KONTAKT:

Źródło oferty pracy: Powiatowy Urząd Pracy w Siemianowicach Śląskich

APLIKUJ TERAZ

Podinspektor ds. ochrony zabytków

Szczegółowe informacje na stonie internetowej:https://www.bipraciborz.pl/bipkod/12646265 Wymagania inne: