Czy pracownik Cię nie okradnie?

Jedną z bardzo poważnych decyzji pracodawcy zawsze jest i będzie powierzenie zaufania swojemu pracownikowi. Ustalenie, jak bardzo można mu w jakich sprawach zaufać, co powiedzieć, co można mu powierzyć. Nie tylko jeśli chodzi o załatwianie jakiś firmowych spraw, ale również powierzenie wszystkich sprzętów firmowych. Zdarza się bowiem czasami, ze pracownik, którego obdarzyliśmy dużym zaufaniem, któremu wierzyliśmy, pewnego dnia ukradnie z biura rzeczy bardzo cenne i nigdy więcej się nie pojawi. Niestety zawsze możemy trafić na człowieka zupełnie zdesperowanego i nawet o tym nie wiedzieć. A praca w Bytomiu w jakimkolwiek biurze, sklepie, warsztacie, banku, gdziekolwiek, to dla właściciela firmy zawsze ryzyko dokonania kradzieży przez jego pracowników.

Dlatego trzeba dobierać ich bardzo ostrożnie, dokładnie weryfikować i sprawdzać, zastanowić się dziesiątki razy, czy na pewno wiemy o tym człowieku wszystko co będzie potrzebne później ewentualnie do znalezienia go i skradzionych rzeczy, jeśli do takiej sytuacji dojdzie. Musimy wiedzieć o pracowniku wszystko, zatrudniając go, przepytać bardzo dokładnie, dowiedzieć się możliwie jak najwięcej o jego sytuacji rodzinnej, o tym, gdzie mieszka, czy ma jakieś inne miejsca pobytu, czy przypadkiem nie jest to osoba bardzo pilnie potrzebująca pieniędzy i nie pokusi się przez to na dokonanie kradzieży, przez którą nasza firma będzie później miała bardzo duże straty. Musimy wiedzieć o pracowniku wszystko, żeby móc te rzeczy odzyskać, niezależnie od tego, czy będą to laptopy, telefony, samochód służbowy czy cokolwiek innego.