Asystentka biura

Niemal każda firma posiada swoją siedzibę lub biuro. Może to być wielki budynek z recepcją, lub skromne biuro zajmujące niewielką przestrzeń. W każdym takim biurze znajduje się osoba, która zajmuje się obowiązkami związanymi z prowadzeniem takiego biura. Najczęściej jest to sekretarka.

Do jej obowiązków służbowych należy obsługa biura, przyjmowanie klientów, obsługa poczty elektroniczne i poczty tradycyjnej oraz odbieranie telefonów jakie przychodzą do biura. Często sekretarka podlega bezpośrednio pod zarząd i wykonuje ich polecenia. Nierzadko sekretarka również przygotowuje pisma czy oferty handlowe wysyłane do klientów czy kontrahentów.

Kiedy obowiązków jest tak dużo, że przewyższają one moce przerobowe jednej osoby, wtedy najczęściej pracodawcy decydują się na zatrudnienie jeszcze jednej, bądź kilku osób, mających zapewnić wsparcie dla pracy biura. Takie osoby często nazywane są asystentami.

Ostatnio pojawiło się ogłoszenie o zapotrzebowaniu na pracownika w charakterze asystentki biura do jednej z firm z miejscowości Sośnicowice w województwie śląskim. Praca w Sośnicowicach polegała na wsparciu pracy biurowej poprzez obsługę korespondenci pocztowej i mailowej, obieranie połączeń przychodzących i wykonywanie połączeń wychodzących, obsługę maszyn biurowych oraz aktywna współpraca z działem marketingu.

Nie każdy ma predyspozycje do objęcia takiego stanowiska pracy. Z racji tego iż wiele czynności trzeba wykonywać najlepiej na takim stanowisku odnajdą się osoby otwarte, energiczne i potrafiące pracować w zespole jak i wykonywać pracę samodzielnie.